Thinggaard Skirejser

Skiferier i særklasse

  • Destinationer
    • Sommerferie i Østrig
      • Sommerferie i Wagrain
      • Sommerferie i Kitzbühel
      • Sommerferie i Saalbach
      • Sommerferie i Westendorf
    • Frankrig
      • Tignes
      • Val Thorens
      • La Toussuire
    • Italien
      • Livigno
    • Norge
      • Beitostølen
      • Geilo
      • Hemsedal
      • Trysil
    • Sverige
      • Idre Fjäll
      • Sälen
    • Østrig
      • Bad Gastein
      • Bad Kleinkierchheim
      • Kitzbühel
      • Maria Alm
      • Saalbach
      • St. Anton
      • Wagrain
      • Westendorf
      • Zell am See
  • Rejsetyper
    • Afbudsrejser
    • Afterski
    • Billig
    • Cykelrejser
      • MTB – Saalbach
    • Familie
    • Firma
    • Grupper
    • Med børn
    • Mini skiferie
    • Romantisk
    • Single
  • Din skiferie
    • Afrejse
      • Jul
      • Nytår
      • Uge 7
      • Påske
    • Overnatning
      • Thinggaards egne hoteller
      • Hotel
      • Hytte
      • Lejlighed
    • Skileje
    • Skiskole
    • Transport
      • Kør-selv
        • Afstande og køretider
      • Bus
        • Køreplan til Østrig
        • Køreplan til Norge
        • Køreplan til Frankrig
        • Køreplan til Italien
      • Fly
      • Tog
  • Gode tilbud
  • Kontakt og information
    • Afbestillingsforsikring
    • FAQ
    • Hjælp til bestilling
    • Kontakt os
    • Persondata- og privatlivspolitik
      • Cookiepolitik
    • Rejsebetingelser
    • Thinggaards historie
    • Værd at vide
  • Jobs

Ring til os på 70 10 00 10

Værd at vide

Ankomstdag

Hotellet/lejlighederne vil stå til rådighed fra kl. 16.00/17.00. Det anbefales derfor at pakke skitøjet øverst i kufferten således at dagen kan udnyttes til skiløb, hvis man har liftkort til denne dag. Normalt vil receptionen og/eller guiderne ved ankomst kunne anvise et bagageopbevarings- og omklædningssted. På enkelte destinationer kan dette koste et mindre gebyr. Bemærk at bagageopbevaringen er på eget ansvar og at bagageopbevaringen i enkelte uger kan være udendørs. Afstanden mellem bus, bagagested og lejlighed kan variere, hvorfor må du beregne at skulle bære din bagage op til 1000 m. På flere destinationer vil der være lokale busser, man kan benytte gratis. Vi bestræber os selvfølgelig på at minimere disse afstande mest muligt.

Afrejsedag

Ved afrejse skal hotellet/lejlighederne normalt forlades kl. 9.00 og receptionen/guiderne vil kunne anvise bagageopbevaring og badested. På enkelte destinationer kan dette koste et mindre gebyr.

Nøgleudlevering

Nøgleudlevering foregår som udgangspunkt i receptionen på det hotel eller lejlighedskompleks, hvor du skal bo, med mindre andet er aftalt med guiderne. På nogle steder vil nøgleudlevering forgå på f.eks. vores afterski. I disse tilfælde vil guiderne informere jer herom. Nøgleudlevering samt indsamling af lejlighedsdepositum vil foregå fra kl. 16.00/17.00.

Bagage

Du har selv ansvaret for bagagen under hele turen. Har du ikke en indboforsikring som dækker bagage, anbefaler vi at tegne en rejseforsikring, der også dækker bagage. Der er desværre begrænset bagageplads ved busrejser, hvorfor hver rejsedeltager maksimalt må medbringe 25 kg. bagage bestående af: én kuffert el. taske, ét par ski el. ét snowboard og tilhørende ski/snowboardstøvler. Bemærk, at der må ikke pakkes tøj o. lign. i skiposer, boardbags og støvletasker. Derudover må et styk mindre håndbagage medbringes. HUSK, at du selv skal bære bagagen ved ankomst og afrejse. Bemærk at chaufføren kan afvise bagage, der afviger fra ovenstående. Flygæster må maksimalt medbringe 20 kg bagage – nogle gange kun 15 kg. Ski eller snowboard kan medbringes mod et skitransportstillæg.

Pension på hoteller i Norge

De fleste hoteller i Norge sælges med vinterpension, som består af morgenmad, frokostmadpakke og aftensmad. Nogle hoteller har helpension. Det betyder morgenmad, frokostbord og aftensmad.

Hoteller/lejligheder i Alperne

Værelser og lejligheder varierer i udstyr og indretning fra land til land. De fleste lejligheder i alperne er enklere end det vi er vant til i Danmark. Specielt er lejligheder i Frankrig ofte små, og kan være spartansk indrettet. Vær opmærksom på, at lejlighederne i turistområderne generelt er mindre og ikke altid lige så godt udstyret som herhjemme. Det er derfor en god idé at medbringe viskestykke, karklud, køkkenkniv og krydderier.

Lejlighedsdepositum

I alle vores lejligheder skal der lægges et depositum enten til guiden eller den lokale udlejer. Dette afhænger af destinationen, men er normalt på ca. kr. 2.000,- / 250€ for lejligheder og ca. kr. 4.000,- / 500 € for chaleter. Depositum lægges pr. lejlighed og normalt med kreditkort på destinationen. Det er rejsedeltagernes eget ansvar at lægge depositum ved nøgleudlevering. Nøglerne kan ikke udleveres, før depositum er lagt. På grupperejser gælder særlige regler for betaling af depositum. Reglerne vil fremgå af det udsendte materiale. Tilbagebetaling af depositum sker enten ved afrejse eller ved fremsendelse af depositum senest 10 dage efter hjemkost, såfremt lejligheden er efterladt i rengjort og ordentlig stand, og der ikke har været støjklager. Det er det lokale lejlighedsbureau, der afgør om der skal tilbageholdes noget af depositum. I tilfælde af tilbageholdelse af depositum hæftes solidarisk af lejlighedens beboere. Laves der skader i lejligheden, hvis beløb overstiger depositummets størrelse, skal regningen fra det lokale lejlighedsbureau betales før hjemrejse fra destinationen.

Slutrengøring

Når man bor i lejligheder/hytter, fremgår det under de enkelte beskrivelser om slutrengøring er inkluderet i prisen. Hvis den ikke er, kan man selv gøre rent eller evt. betale et tillæg herfor på stedet. Hvis man ikke selv står for rengøringen skal lejligheden/ hytten stadig forlades i pæn og ryddelig stand, herunder skal opvasken være taget, køleskabet og opvaskemaskinen være tømt, og der skal være fejet. Hvis hytten/lejligheden ikke efterlades i ordentlig stand vil man blive opkrævet et ekstra beløb.

Sengelinned

Er inkluderet i visse lejlighedstyper. Typisk skal du selv hente linned i receptionen. Receptionen og/eller guiderne vil informere nærmere ved nøgleudleveringen. Er linned ikke inklusiv, skal det medbringes eller kan lejes på nogle destinationer.

Arrangementer

På mange af vores destinationer har vores guider forberedt nogle arrangementer som du kan tilmelde dig. Tilmelding til arrangementer sker på destinationen og betales i lokal valuta. Bemærk! Visse arrangementer kan ikke gennemføres ved dårligt vejr eller for få tilmeldinger.

Busserne

Alle vores busser er 4 stjernede busser udstyret med bl.a. flysæder, toilet, aircondition, stereo- og dvd anlæg samt TV. Alle vores busser er desuden røgfrie, men der vil løbende blive afholdt nogle korte pauser. Derudover vil der på udrejsen blive holdt et længere aftensmadsstop (husk visa/dankort eller Euro). Under turen vil der være mulighed for at købe drikkevarer og enkelte madvarer. Det er ikke tilladt at nyde medbragte drikke- og madvarer i bussen.

Skiområdet

Vi gør opmærksom på, at man i begyndelsen og slutningen af sæsonen må være forberedt på, at der er mulighed for, at ikke alle nedfarter og lifter er i drift og, at langrendsløjpenettet kun er delvist opkørt. Dette kan skyldes vejret eller et mindre antal gæster på destinationen. En sådan mangel berettiger ikke til refusion af rejsens pris.

Flerugers rejse

Rejser du i to eller flere uger til Frankrig skal du være opmærksom på, at lejlighedsskifte kan forekomme. Lejlighederne er ofte privatejede og kan være udlejet til anden side eller være optaget af ejerne i den ene uge. Ved eventuelt lejlighedsskifte skal lejligheden forlades rengjort lørdag kl. 09.00 og ny lejlighed er klar senest kl. 17.00. Receptionen vil ved lejlighedsskift anvise opbevaringssted til bagagen i løbet af lørdagen.

Forsikringer

Den offentlige sygesikring dækker udgifter til akut sygdom og tilskadekomst, som er opslået under rejsen. HUSK derfor altid at have dit sygesikringsbevis på dig. Du kan risikere at skulle lægge ud for udgifterne kontant, som du efterfølgende kan få refunderet af sygesikringen. For yderligere oplysninger kontakt Sygesikringen. Hvis du ønsker yderligere dækning, formidler vi rejseforsikringer, der bl.a. sikrer dig hjemtransport ved sygdom, erstatningsrejse, kompensation og bagagedækning. Vær opmærksom på at ikke alle private rejseforsikringer dækker skiskader. Spørgsmål og tegning af rejseforsikring kan rettes til info@thinggaard.dk. Vedr. dokumentation påhviler det den rejsende selv at fremskaffe dette under ferien, idet bureauerne ikke har mulighed for efter hjemkomst at fremskaffe politirapport, lægeerklæring el.lign.

Forsinkelser

Vi gør vores bedste for at overholde de oplyste tidspunkter. Alligevel kan forsinkelser forekomme af årsager, som Thinggaard ikke har indflydelse på. For disse forsinkelser påtager Thinggaard sig intet ansvar.

Glemte sager

Efterlysning af glemte sager skal ske umiddelbart efter hjemkomsten. Til dækning af eksempelvis forsendelse kan Thinggaard opkræve et gebyr.

Guideservice

På de fleste af Thinggaards destinationer vil vi tilbyde guideservice. Guider har fast træffetid på afterski hver eftermiddag. Her kan du få hjælp, tips, informationer og tilmelde dig diverse arrangementer. På ankomstdagen hjælper guiden med liftkort, skileje, indkvartering m.m. Der afholdes desuden et informationsmøde. På de af vores destinationer, hvor vi ikke har guideservice vil receptionen stå for udlevering af nøgler, anden hjælp, råd, tips og informationer.

Liftkortet

Liftkortet vil i langt de fleste tilfælde være chip-kort, hvor der ikke skal bruges billede. Skal du medbringe et billede, vil det være oplyst på dit rejsebevis. I Frankrig, Østrig og Italien er liftkortet, der er inkluderet i grundprisen. Alle liftkort kan mod tillæg udvides til ankomst- og afrejsedag. Bemærk! Alle 7-dageskort gælder fra ankomstdagen (dvs. fra om lørdagen for busgæster og fra om søndagen for flygæster). På flere destinationer kan liftkortet desuden udvides til at dække et større område (se priser i faneblad under den aktuelle destination). Hel- og halvdagskort kan købes på destinationerne.

Parkering

Kør-selv-gæster skal være opmærksomme på, at der på mange destinationer skal betales P-afgift. Priserne varierer, men begynder typisk ved 300 kr./uge (betales i lokal valuta). Ved indendørs parkering er det desuden en god ide at bestille plads på forhånd.

Pas

Der skal altid medbringes pas, da det fungerer som internationalt identifikationspapir. Bemærk at pas, der udløber under rejsen, er ugyldige.

Rejseansvarlig

Den person, der bestiller rejsen og dermed indgår aftale med Thinggaard er rejseansvarlig. Alle ændringer i bestillingen inklusiv eventuelle afbestillinger kan kun foretages af den rejseansvarlige. Tilbagebetalinger til medrejsende sker til den rejseansvarlige med mindre andet aftales.

Reklamationer

Hos Thinggaard bestræber vi os altid på, at din ferie bliver perfekt. Skulle der, mod forventning, være noget, du ikke finder tilfredsstillende, skal du kontakte vores guider eller kontoret i Danmark. Venter du til efter hjemkomsten, har vi ingen mulighed for at udbedre problemet. Er du ikke tilfreds med behandlingen af din klage på rejsemålet, kan du foretage en skriftlig reklamation til Thinggaard indtil 14 dage efter hjemkomsten.

Skileje

Skal man leje udstyr, anbefaler vi at du gør det hjemmefra gennem Thinggaard. Bestiller du gennem os, får du tilsendt en voucher som vi beder dig udskrive og medbringe i skiudlejlningen. Opstår der problemer med udstyret, eller vil du hellere have en anden type ski, klares dette direkte i skibutikken på destinationen. Priser ses under fanebladet herom på hver destination.

Skiskole

Vi tilbyder undervisning med dansk- eller engelsktalende skiinstruktører på alle vores destinationer. Priser på kurser kan ses i prislisten ved hvert land. Her oplyses også hvis dansk skiskole skal bestilles hjemmefra.

Stjerner

Vi har valgt at følge lejlighedsbureauernes egne klassifikationer mht. antal af stjerner. Standarden kan afvige fra danske forhold hvorfor det kan anbefales at læse vores beskrivelse af lejligheden/hotellet. Ved uspecificerede lejligheder arbejder vi med to klassificeringer: standard og komfort.

Vand

Vandet kan drikkes fra vandhanen. Hotellerne har typisk egen vandvarmer, hvorfor det kan forekomme, at det varme vand midlertidigt opbruges sidst på eftermiddagen eller først på aftenen.

Visum

For EU-borgere er visum til Frankrig, Norge, Østrig og Schweiz ikke nødvendigt. For andre nationaliteter gælder andre regler. Kontakt derfor det aktuelle lands ambassade for nærmere information. Bemærk! Ved busrejser passeres Tyskland og Schweiz.

Rygning

Som bekendt er restriktionerne generelt blevet hårdere når det gælder rygning. Alle fly, færger og busser er røgfrie. Vi gør desuden opmærksom på, at der i langt de fleste tilfælde er rygeforbud på indkvarteringsstederne.

Valuta

Frankrig, Italien og Østrig bruger Euro, og Norge bruger norske Kroner. Der findes hæveautomater på alle destinationer, ligesom man ofte kan veksle penge i den lokale bank. Det anbefales dog, at du har lidt lokal valuta med hjemmefra så du ikke står uden penge på ankomstdagen.

Egne Hoteller

  • Pension Eder
  • Sportpension Therese
  • Pension Klausnerhof
  • Hotel Grafenwirt
  • Apartment Reiterhaus
  • Pension Reiterhaus
  • Pension Luise
  • Chalet Haus Elfie
  • Hotel Bärenbachhof
  • Hotel Herzblut
  • Hotel Alpenhof

Populære Rejsemål

  • Skiferie til St. Anton
  • Skiferie til Wagrain
  • Skiferie til Val Thorens
  • Skiferie til Saalbach
  • Skiferie til Westendorf
  • Skiferie til Bad Gastein
  • Skiferie til Geilo
  • Skiferie til Kitzbühel

Søsterselskaber

  • UCPA Danmark
  • Small Austrian Hotels
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Kontakt os

  • Kontakt os
  • Thinggaards Nyhedsbrev
  • Facebook
  • Ledige stillinger hos Thinggaard

(C) 2015 Thinggaard Rejser