Thinggaard Skirejser

Skiferier i særklasse

  • Destinationer
    • Sommerferie i Østrig
      • Sommerferie i Wagrain
      • Sommerferie i Kitzbühel
      • Sommerferie i Saalbach
      • Sommerferie i Westendorf
    • Frankrig
      • Tignes
      • Val Thorens
      • La Toussuire
    • Italien
      • Livigno
    • Norge
      • Beitostølen
      • Geilo
      • Hemsedal
      • Trysil
    • Sverige
      • Idre Fjäll
      • Sälen
    • Østrig
      • Bad Gastein
      • Bad Kleinkierchheim
      • Kitzbühel
      • Maria Alm
      • Saalbach
      • St. Anton
      • Wagrain
      • Westendorf
      • Zell am See
  • Rejsetyper
    • Afbudsrejser
    • Afterski
    • Billig
    • Cykelrejser
      • MTB – Saalbach
    • Familie
    • Firma
    • Grupper
    • Med børn
    • Mini skiferie
    • Romantisk
    • Single
  • Din skiferie
    • Afrejse
      • Jul
      • Nytår
      • Uge 7
      • Påske
    • Overnatning
      • Thinggaards egne hoteller
      • Hotel
      • Hytte
      • Lejlighed
    • Skileje
    • Skiskole
    • Transport
      • Kør-selv
        • Afstande og køretider
      • Bus
        • Køreplan til Østrig
        • Køreplan til Norge
        • Køreplan til Frankrig
        • Køreplan til Italien
      • Fly
      • Tog
  • Gode tilbud
  • Kontakt og information
    • Afbestillingsforsikring
    • FAQ
    • Hjælp til bestilling
    • Kontakt os
    • Persondata- og privatlivspolitik
      • Cookiepolitik
    • Rejsebetingelser
    • Thinggaards historie
    • Værd at vide
  • Jobs

Ring til os på 70 10 00 10

FAQ

Før afrejse

  • Hvornår skal rejsen betales?
    Ved bestilling skal der betales depositum i løbet af 48 timer efter at bestillingen er godkendt.  Hvis der er booket afbestillingsforsikring, så skal dette også betales sammen med depositummet. Restbeløbet skal uopfordret være Thinggaard i hænde 45 dage før afrejse.
  • Hvad kan tilkomme rejsens pris?
    Du kan supplere din rejse med: Afbestillingsforsikring, skitransport til flyrejser, liftkort, skileje, skiskole, eventuelt slutrengøring og sengelinned, pension osv. Ring på 70 10 00 10 eller skriv en e-mail: info@thinggaard.dk for at få mere information.
  • Hvor lang tid før afrejse skal jeg møde op?
    Ved busrejser 30 min. før afrejse. Ved flyrejser starter check-in 2 timer før afgang, og gaten lukker 1 time før.
  • Hvornår modtager jeg mine vouchere?
    Du vil modtage vouchere til liftkort, skilejer og evt. andre tilkøb senest 5 dage før afrejse, såfremt du rejser til en destination, hvor det er nødvendigt at fremvise disse.
  • Er Thinggaard Rejser medlem af Rejsegarantifonden?
    Ja, vores medlemsnummer er: 3308.
  • Skal jeg medbringe pas til rejsen?
    Ja. Der kan forekomme paskontrol ved grænserne og i lufthavne.
  • Må vi nyde medbragte madpakker og drikkevarer i bussen?
    Der må gerne medbringes egen mad, men maden skal nydes i de forskellige pauser i løbet af turen af hensyn til de andre gæster. Drikkevarer må gerne nydes, og der er også mulighed for at købe dette i bussen, såvel som på rastepladser.
  • Hvor meget bagage må jeg have med i bussen?
    Af hensyn til plads og bussens sikkerhed, må der max. medbringes én kuffert/taske, et par ski eller et snowboard samt et par ski/snowboard støvler. Da skiposer ofte pakkes separat i en skiboks, må skiposen ikke fyldes med eksempelvis ski tøj. Alt i alt er der et vægt maksimum på 25 kg. Derudover må der medbringes ét styk håndbagage, som kan være i hattehylden over sædet. Der er mulighed for at købe ekstra bagage for 100 DKK per ekstra stykke bagage, såfremt der er plads i bussen. NB: Det anbefales at bruge sportstasker fremfor kuffert.
  • Kommer vi til at sidde sammen I bussen?
    Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis, eller har nævnt det i bookingen.
  • Er der tæpper og puder i bussen?
    Nej, det anbefaler vi, at I selv medbringer.
  • Er der sovebusser?
    Thinggaard udbyder ikke ture med sovebusser, som siden reglernes skærpning i Tyskland  2005, ikke lever op til sikkerhedskravene. Thinggaard stiller sikkerhed i højsædet, og det er ikke forsvarligt at sende sovebusser af sted. Vi benytter hvilebusser, hvor sædet kan lænes tilbage.
  • Hvornår modtager jeg flybilletten?
    På alle flyafgange tilsendes flybilletten per mail senest 24 timer før afrejse. Husk at medbringe pas. Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen 2 timer før afrejse.
  • Hvor meget bagage må jeg have med i flyet?
    Der må typisk medbringes 20 kg + 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter, dog kan der være enkelte undtagelser. Se i rejsebeviset for evt. undtagelse. Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis ikke der betales skitillæg/skitransport. Er der betalt skitillæg/skitransport, må der medbringes ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille det i forvejen. Skitillæg koster 650 kroner for ét sæt.
  • Vi kører selv på ferie, og vil gerne vide hvornår vi kan komme ind i vores indkvartering, så vi kan planlægge køreturen derefter?
    I kan typisk komme ind i lejlighed/hytte/hotel efter kl. 17 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og hvor I skal bo. Hvis I har bestilt liftkort til ankomstdagen, kan I dog sagtens komme tidligere for at stå på ski, indtil I kan tjekke ind.
  • Vi kører selv på ferie, hvordan får vi noget information når vi er kommet frem?
    Inden afrejse vil I få informationer via e-mail. Derudover – hvis vi har en guide på stedet vil I blive kontaktet af dem, og de vil være behjælpelige hvis I har spørgsmål. Hvis der ikke er guider, er det en god idé at spørge om evt. hjælp i receptionen, der hvor I bor.
  • Jeg er blevet syg og har afbestillingsforsikring, hvad gør jeg?
    Afbestilling skal meddeles til Thinggaard snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab. Ved afbestilling skal lægeerklæring afsendes til info@thinggaard.dk
  • Jeg skal aflyse rejsen, men har ingen forsikring, hvad så?
    Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejsen vi er:
  1.   Afbestilles rejsen mere end 35 dage før afrejse, mistes depositum.
  2.   Afbestilles rejsen mellem 14 og 35 dage før afrejse, mistes depositum + 50 % af rejsens totale pris.
  3.   Afbestilles mindre end 2 uger før afrejse, mistes hele rejsens pris.
  4.   Ved afbestilling af en pakkerejse indeholdende liftkort, indgår værdien af liftkortet i pakkerejsen, og liftkortet kan ikke refunderes separat.
  • Skal jeg selv have håndklæder og sengetøj med?
    Hvis du bor på hotel eller morgenmadspension, skal du ikke medbringe håndklæder og sengelinned. Skal du bo i en lejlighed eller hytte, skal du oftest medbringe håndklæder og sengelinned, samt viskestykker og køkkenklud. Det vil dog fremgå af det endelige rejsebevis, om håndklæder og sengelinned er inkluderet eller om det skal medbringes.
  • Jeg er allergisk, hvordan gør jeg med maden?
    Hvis du har madallergier, skal du kontakte Thinggaard Rejser på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse og fortælle hvad du ikke kan tåle. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet ofte er begrænset i Alperne.
  • Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil leje ski hjemmefra?
    Du tilkøber skileje enten ved bestilling af rejsen, eller senest 2 uger inden afrejse pr. telefon eller mail. Bestilling af skileje kommer ud på en voucher som du modtager på mail. Denne skal du vise i skiudlejningen på destinationen for at få dit udstyr udleveret. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje, og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.
  • Er det muligt at leje ski når jeg kommer frem til destinationen?
    Det er selvfølgelig også muligt at leje ski når du er ankommet til destinationen. Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Hvis du vil leje ski selv når du ankommer, skal du bare henvende dig i den nærmeste skiudlejning. Hvis vi har guider på destinationen, vil de være behjælpelige.
  • Må jeg tage min hund/kat med til Alperne?
    Der er meget få lejligheder i Alperne, hvor man må have sin hund/kat med, og at man kører selv er en forudsætning for at medbringe dyr. Kontakt os på mail eller telefon for nærmere information.
  • Hvad koster det at komme på skiskole?
    Prisen på skiskole finder du under de enkelte destinationer under fanerne ”Skiskole”.
  • Er priserne på hjemmesiden inkl. liftkort?
    Ja, priserne på hjemmesiden er inklusiv 6 dages liftkort i Frankrig, Østrig og Italien. Liftkortet kan I ved bestilling af rejsen udvide til flere dage mod et tillæg. Liftkort er ikke inkluderet i hotel-/hytteprisen i Norge/Sverige.
  • Indgår halv- eller kvartpension?
    Inde under de forskellige hoteller vil der stå 1/2-pension eller 1/4-pension i beskrivelsen. I lejligheder indgår ingen pension.
  • Kan jeg have mine skistøvler med som håndbagage?
    Ja, du kan godt have dine skistøvler med som håndbagage, så længe de ikke overskrider 5 kg i vægt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

Under og efter rejsen

  • Kan jeg forlænge liftkortet på destinationen?
    Ja, det kan du godt, men kun så længe du ikke har brugt det. Du kan altså ikke forlænge det midt på ugen når du har brugt det. Når du er ankommet og har fået dit liftkort, går du ned på liftkortkontoret og får det forlænget. Dog anbefaler vi dig at forlænge dit liftkort hjemmefra, senest en uge inden afgang.
  • Er der et strømudtag i bussen jeg kan anvende?
    Du skal ikke regne med at der er et tilgængeligt strømudtag i bussen som kan benyttes.
  • Hvor meget bagage må jeg have med i flyet? Der må typisk medbringes 20 kg + 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter, dog er der enkelte undtagelser. Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis der ikke er betalt skitillæg. Er der betalt skitillæg, må der medbringes ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille det i forvejen.
  • Er der pauser på busturen? Ja, bussen holder en pause hvor der bliver tid til at spise aftensmad, og en pause til tandbørstning og klargøring til natten senere på aftenen.
  • Kan jeg forudbestille/købe tax-free varer på flyet? Det er ikke muligt at forudbestille tax-free varer inden rejsen. Du kan heller ikke regne med at der er noget tax-free shopping ombord på flyet.
  • Er vores liftkort klar til os, når vi ankommer? Ja, guiderne har dem klar til jer ved ankomsten på de destinationer, hvor vi har guider. Er der ikke guider på jeres destination, medbringes jeres voucher til liftkortkontoret, og så har de liftkortet klart til jer.
  • Hvordan kommer jeg fra lufthavnen til destinationen? Alt afhængigt af hvor mange, der skal fra lufthavnen til destinationen, bliver du transporteret med bus, minibus eller taxa. 
Enten vil der være en Thinggaard-guide til at guide jer, ellers vil I blive informeret inden afrejse om, hvad I skal gøre.
  • Hvornår får vi hjemrejsetidspunktet at vide? Hvis du er kommet med vores busser, vil I senest dagen før blive oplyst af guiderne eller via en sms, hvornår og hvor bussen vil køre.
 Der vil være opdateringer i løbet af dagen, hvis der sker ændringer. Ændringer kan forekomme alt afhængigt af, hvordan buschaufførens tur forløber sig derned, da de skal have 9 timers hviletid inden de må køre igen.
  • Vi kører selv på ferie, hvordan finder vi stedet og guiden? I materialet findes kontaktinformationer på guiden, samt adressen og postnummeret på indkvartering.
  • Jeg har glemt min yndlingstrøje på hotellet eller i bussen, hvad gør jeg? Du kontakter os via mail på info@thinggaard.dk eller telefon på 70 10 00 10. Vi beder guiderne og busselskaberne eftersøge den tabte genstand. Finder vi den, bliver den sendt hjem til Danmark og videre til dig pr. efterkrav + et gebyr på kr. 120,-
  • Hvad gør jeg med min bagage på ankomstdagen, når jeg ikke kan komme ind i min lejlighed/værelse før kl. 17? Guiderne/centret sørger for, at der vil være et sted, du kan opbevare din bagage på ankomstdagen, indtil du kan komme ind i din lejlighed/værelse. Det samme gælder på afrejsedagen. Thinggaard fraråder at du efterlader værdisager, da der kan være mange mennesker fra forskellige selskaber der har adgang til lokalet.
  • Hvornår kan vi komme ind i indkvarteringen? Normalt vil det være klart kl. 17.00 på ankomstdagen. På afrejsedagen skal værelserne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 09.00 og kl. 10.00. Tiderne kan variere, så undersøg dig specifikke indkvartering for at være sikker.

Egne Hoteller

  • Pension Eder
  • Sportpension Therese
  • Pension Klausnerhof
  • Hotel Grafenwirt
  • Apartment Reiterhaus
  • Pension Reiterhaus
  • Pension Luise
  • Chalet Haus Elfie
  • Hotel Bärenbachhof
  • Hotel Herzblut
  • Hotel Alpenhof

Populære Rejsemål

  • Skiferie til St. Anton
  • Skiferie til Wagrain
  • Skiferie til Val Thorens
  • Skiferie til Saalbach
  • Skiferie til Westendorf
  • Skiferie til Bad Gastein
  • Skiferie til Geilo
  • Skiferie til Kitzbühel

Søsterselskaber

  • UCPA Danmark
  • Small Austrian Hotels
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Kontakt os

  • Kontakt os
  • Thinggaards Nyhedsbrev
  • Facebook
  • Ledige stillinger hos Thinggaard

(C) 2015 Thinggaard Rejser